Regulamin Sprzedaży
§ 1. Zastosowanie
- Niniejszy Regulamin Sprzedaży stosuje się do umów sprzedaży zawieranych między
firmą Speedchecker Ltd z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Dublin, Ireland - zwaną
dalej „Sprzedawcą", a nabywcami jej towarów zwanymi dalej „Kupującymi",
o ile odrębnie zawarte w formie pisemnej umowy, nie stanowią inaczej,
w takim przypadku pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu
mają postanowienia takich umów.
- Ponadto, do umów zawieranych z Kupującymi, którzy nabywają od Sprzedawcy towar
dla celów nie związanych z działalnością gospodarczą – konsumenci, niniejszy Regulamin Sprzedaży stosuje się wyłącznie w zakresie nie uregulowanym bezwzględnie obowiązującymi przepisami.
§ 2. Dane techniczne i informacje
Dane techniczne i inne informacje zawarte w katalogach, materiałach reklamowych lub podawane w innych okolicznościach przez Sprzedawcę mają charakter wyłącznie orientacyjny
i nie stanowią informacji handlowej o towarze. Ewentualne rozbieżności mogą wynikać z nieprawidłowych danych dostarczanych przez producentów lub z innych, niezamierzonych
przez Sprzedawcę przyczyn. Nieścisłości i błędy te nie mogą stanowić jednak podstawy do
roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy
o kontakt przed złożeniem zamówienia celem potwierdzenia specyfikacji.
§ 3. Składanie zamówień, potwierdzenia i anulowanie zamówienia
- Sprzedawca przyjmuje zamówienia w formie: poprzez system strony
www.przyspieszkomputer.pl pocztą elektroniczną na adres, support@pcspeedup.com
- Przyjęcie
zamówienia Sprzedawca potwierdza w ciągu 2 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia przesyłając Kupującemu na podany adres poczty
elektronicznej specyfikację, którą Kupujący powinien potwierdzić poprzez jej opatrzenie podpisami upoważnionych do jego reprezentowania osób
i odesłać zwrotnie do Sprzedawcy. Sprzedawca z chwilą otrzymania potwierdzonej specyfikacji przyjmuje zamówienie do realizacji informując o tym Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksu.
- Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji od Kupującego dokonującego zakupu po
raz pierwszy jest jednoczesne ze złożeniem zamówienia, najpóźniej w momencie odesłania Sprzedawcy potwierdzonej specyfikacji, dostarczenie Sprzedawcy kopii aktualnych dokumentów potwierdzających status prawny Kupującego, tj. zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, zaświadczenia o nadaniu NIP,
zaświadczenia o nadaniu REGON oraz ewentualnie dokumentów pełnomocnictwa do
działania w imieniu Kupującego dla składających zamówienie osób jeżeli umocowanie
takie nie wynika wprost z wcześniej wymienionych dokumentów. Kupujący zobowiązany
jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę w przypadku zmiany informacji o jego przedsiębiorstwie zamieszczonych w ww. dokumentach, w szczególności zmian dotyczących
firmy, siedziby, osób upoważnionych do reprezentacji, jak też złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, wszczęcie postępowania naprawczego lub likwidacji.
- Zamówienie może zostać anulowane do momentu rozpoczęcia jego realizacji, czyli do
potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji. Do anulowania zamówienia konieczne jest złożenie Sprzedawcy przez Kupującego pisemnego oświadczenia.
- Anulowanie zamówienia po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia do realizacji
wiąże się z obciążeniem Kupującego kosztami jakie poniósł Sprzedawca przy wykonywaniu zamówienia. Koszty te nie mogą przewyższać wartości zamówionego towaru.
- Informacja udzielona przez Sprzedawcę o przyjęciu zamówienia do realizacji, na podstawie zaakceptowanego przez obie strony druku zamówienia lub uzgodnionej specyfikacji,
wysyłana poprzez pocztę elektroniczną lub faks, jest jednoznaczna z zawarciem umowy
sprzedaży wiążącej obie strony transakcji.
§ 4. Cena i warunki płatności
- Wszystkie ceny w katalogach i cennikach Sprzedawcy podane są w złotych polskich
(PLN) bez podatku VAT.
- Ceny te nie są wiążące dla Sprzedawcy, który może, bez odrębnej zapowiedzi zmieniać
je np. w wyniku wzrostu kosztów spowodowanych wzrostem cen zakupu materiałów
i półproduktów, podatków, opłat publicznych lub zmian kursów walut.
- Informację o cenie towaru, aktualnej w dniu zamówienia, Kupujący może otrzymać
w Dziale Sprzedaży.
- Warunki i termin zapłaty są indywidualnie ustalane z Kupującym przed przyjęciem zamó-
wienia do realizacji, a treść tych ustaleń stanowi konieczny element specyfikacji zamó-
wienia.
- Kupujący, którzy dokonują pierwszego zakupu od Sprzedawcy, mogą zostać zobowią-
zani do dokonania przedpłaty.
- Jeśli Kupujący opóźnia się z zapłatą, Sprzedawca ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych za czas opóźnienia, wstrzymania dostawy zamówionych towarów oraz realizacji
kolejnych zamówień Kupującego.
§ 5.Terminy i inne warunki dostawy
- Warunki i termin dostawy są indywidualnie ustalane z Kupującym przed przyjęciem
zamówienia do realizacji, a treść tych ustaleń stanowi konieczny element specyfikacji
zamówienia.
- Wydanie towaru Kupującemu następuje w chwili wydania towaru z magazynu Sprzedawcy Kupującemu lub przewoźnikowi.
- W przypadku dostawy transportem Sprzedawcy, wydanie towaru następuje w magazynie
Kupującego.
- Przewóz towarów z magazynów Sprzedawcy odbywa się na koszt Kupującego o ile
strony nie uzgodniły inaczej.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie czasu dostawy wydanych
z jego magazynu towarów wynikające z przyczyn od niego niezależnych.
- Kupujący otrzyma potwierdzenie przez Sprzedawcę zawartej z Kupującym
umowy sprzedaży - faktura VAT. Faktura zostanie wyslana poczta elektroniczna
- Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą
wydania towaru z magazynu Sprzedawcy.
- Kupujący dokonując odbioru towaru zobowiązany jest dokonać odbioru ilościowego
i jakościowego towaru. W przypadku odbioru w magazynie Kupującego, zobowiązany
jest zbadać stan przesyłki z towarem bezpośrednio po jej otrzymaniu.
- Rozbieżność między zamówioną ilością towaru, a ilością faktycznie dostarczoną
nie przekraczająca ± 5% nie stanowi niezgodności dostawy z zamówieniem i nie może
stanowić podstawy reklamacji.
- Jeśli przesyłka z towarem jest uszkodzona i/lub z okoliczności przy otrzymaniu przesyłki
z towarem wynika, że ubytek lub uszkodzenie towaru nastąpiło w czasie przewozu,
Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki z udziałem przewoź-
nika sporządzić protokół odbioru z adnotacją o takim uszkodzeniu lub ubytku towaru.
- Sprzedawca wydaje towar z magazynu z dokumentem WZ w czterech egzemplarzach,
jeden dla magazynu, na pozostałych przewoźnik i Kupujący potwierdzają odbiór towaru
w magazynie Kupującego, zatrzymując po jednej kopii dokumentu WZ ostatnią zaś
kopię przewoźnik zwraca Sprzedawcy.
§ 6. Zwrot lub zamiana zakupionych towarów
- Kupujący może w wyjątkowych przypadkach potwierdzonych pisemnym poświadczeniem Sprzedającego, dokonać zwrotu towaru lub wnosić o jego zamianę. Sprzedający
zastrzega sobie jednak prawo, do obciążenia Kupującego ewentualnymi kosztami poniesionymi przy tej operacji
- Kupujący może skorzystać z tego prawa pod warunkiem, że na własny koszt prześle
Sprzedawcy towar w stanie nienaruszonym i w oryginalnym opakowaniu.
- Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić
zgodnie z obowiązującymi przepisami, w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty
zakupu i musi fakt ten poprzeć pisemnym oświadczeniem dla sprzedawcy (jako dzień
zakupu przyjmuje się dzień wydania produktu). Wzór oświadczenia o odstąpieniu od
umowy zamieszczamy poniżej. Oświadczenie należy wysłać listem poleconym lub załą-
czyć do paczki ze zwracanym towarem.
Wzór:
Imię i nazwisko:...................................................................................................
Adres zamieszkania:................................................................................................
Nazwa sprzedawcy: Speedchecker Ltd
Adres sprzedawcy: The Black Church, St. Mary’s Place, Dublin 7, D07 P4AX, Ireland
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Oświadczam, że zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271) odstępuję od umowy.....................................................
nr............................................................
zawartej dnia............................. w.........................................................
Proszę o zwrot kwoty............................................. zł
słownie:..................................................................................................
na konto nr ..............................................................................................
Zwracam w stanie niezmienionym ........................................................
otrzymany dnia ................................................
Podpis konsumenta.............................................
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000
r.) Art. 2. 1., Art. 10. 1
oraz
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny Księga Trzecia, Zobowiązania, Tytuł XI.
Sprzedaż dział I. Przepisy ogólne Art. 544. § 1.
- Zwrot towaru, o którym mowa w pkt. 3, odbywa się na koszt Klienta. Towar zwracany nie
może nosić oznak użytkowania. Musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, towar
dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym.
§ 7. Zastrzeżenie prawa własności
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności towaru do chwili otrzymania pełnej
zapłaty za towar.
- Przed dokonaniem pełnej zapłaty za towar, Kupującemu nie przysługuje, bez pisemnej
zgody Sprzedawcy, prawo dysponowania tym towarem w sposób, który mógłby spowodować zagrożenie lub obciążenie prawa własności towaru przysługującego Sprzedawcy.
- Uznanie weksla lub inne zobowiązania nie są traktowane jako zapłata do chwili ich realizacji.
§ 8. Reklamacja
- Kupujący zobowiązany jest zbadać towar niezwłocznie po jego otrzymaniu. Reklamacje
należy zgłaszać natychmiast do Działu Sprzedaży
- Sprzedawca zobowiązuje się usunąć wady towaru wynikające z wadliwej konstrukcji,
wad materiałowych lub wymienić towar na towar wolny od takich wad.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy dotyczy wyłącznie wad zgłoszonych nie później niż
w terminie dziesięciu dni od dnia wykrycia wady przez Kupującego i nie później niż w
terminie jednego roku od dnia wydania towaru z magazynu Sprzedawcy.
- W celu usunięcia wad lub wymiany, Kupujący po uprzednim uzgodnieniu z Działem
Sprzedaży winien towar obarczony wadami odesłać Sprzedającemu na koszt Sprzedają-
cego, uzgadniając wcześniej z nim formę przesyłki i przewoźnika lub odbiór własny
Sprzedającego.
- Sprzedawca może zamiast usunięcia wady lub wymiany na towar wolny od wad, obniżyć
cenę towaru lub zwrócić Kupującemu otrzymaną sumę pieniędzy odpowiadającą cenie
zakupu.
- W tym ostatnim przypadku, Kupujący na wezwanie Sprzedawcy winien zwrócić Sprzedawcy, na własny koszt i ryzyko, zakupiony towar w ilości i jakości w takim samym stanie, w jakim został mu wydany. Sprzedawca uprawniony jest do odliczenia od kwoty podlegającej zwrotowi do Kupującego, równowartości części towarów zatrzymanych przez
Kupującego, a w przypadku zwrotu towarów uszkodzonych po ich wydaniu z magazynu
Sprzedawcy, także równowartości takiego uszkodzenia.
- Ewentualne roszczenia Kupującego związane z realizacją przez Sprzedawcę zamówienia Kupującego ograniczają się do kwoty, która łącznie nie może przekroczyć ceny
dostarczonego towaru.
- Sprzedawca odpowiada wyłącznie za wady ukryte, które ujawniły się w czasie użytkowania towaru, zgodnie z jego przeznaczaniem.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy nie obejmuje wad spowodowanych nieprawidłowym
przechowywaniem, transportem lub wynikających z normalnego zużycia.
§ 9. Siła wyższa
W przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, a które uniemożliwiają lub utrudniają wywiązanie się przez Sprzedającego z
przyjętych przez niego zobowiązań, Sprzedający jest zwolniony od zobowiązań wynikających
z przyjętego do realizacji zamówienia oraz niniejszego Regulaminu Sprzedaży przez cały
czas trwania takich okoliczności.
§ 10. Ograniczenie odpowiedzialności
- Odszkodowanie za szkody wynikłe z niewykonania lub niewłaściwego wykonania przez
strony ich zobowiązań ograniczone jest wyłącznie do strat stanowiących normalne
następstwo takiego niewykonania lub niewłaściwego wykonania zobowiązań i których
wystąpienie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.
- Sprzedawca nie ponosi w żadnym przypadku odpowiedzialności za szkody wynikłe
z wstrzymania produkcji, utraty zysku lub strat pośrednich Kupującego.
- W przypadku niewykonania lub niewłaściwego wykonania przez którąkolwiek ze stron jej
zobowiązań, druga strona winna podjąć wszelkie działania w celu uniknięcia lub ograniczenia ewentualnych szkód, jakie mogłaby ponieść z tego powodu. Niepodjęcie takich
działań spowoduje utratę prawa do odszkodowania lub ograniczenie jego wysokości.
- Łączna kwota odszkodowania należnego którejkolwiek ze stron za szkody poniesione
z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania zobowiązań przez drugą stronę jest
ograniczona maksymalnie do równowartości ceny towaru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody na osobie lub mieniu spowodowane
przez dostarczony towar, które nastąpiły po wydaniu towaru z magazynu Sprzedawcy.
§ 11. Ograniczenia dalszej odsprzedaży, reeksportu itd.
W przypadku dalszej odsprzedaży, eksportu lub podobnego rozporządzenia zakupionym
towarem lub towarem, w skład którego zakupiony towar wchodzi w całości lub w części,
Kupujący zobowiązuje się uzyskać wymagane zezwolenia, atesty, homologacje i certyfikaty
wynikające z obowiązujących przepisów i stosować się do obowiązujących przepisów.
§12. Rozstrzyganie sporów i prawo właściwe
Spory między stronami rozstrzygać będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy według obowiązujących przepisów prawa polskiego. Niniejszy tekst Regulaminu sporządzony w języku polskim jest wiążący dla stron i stanowi wyłączną podstawę rozstrzygania
ewentualnych sporów między stronami. Jakiekolwiek wersje językowe tego Regulaminu mają
jedynie charakter pomocniczy i w żadnej sytuacji nie stanowią źródła prawa.
§13. Ochrona danych osobowych
Wszystkie dane przesyłane przez Kupującego do Sprzedawcy, są chronione zgodnie
z Ustawą o danych osobowych i nie ulegają przetwarzaniu w jakichkolwiek innych celach niż
realizacja zamówień. Kupujący ma na żądanie pełne prawo wglądu, poprawienia lub żądania
zaprzestania (skasowania) przetwarzania swoich danych przechowywanych w bazie sklepu
Sprzedawcy zgodnie z Ustawą „o świadczeniu usług drogą elektroniczną" z dnia 18 lipca
2002 roku (Dz. U. z 2002r, Nr 144, poz. 1204). Złożenie zamówienia u Sprzedawcy oznacza
zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przez Speedchecker Ltd celem jego realizacji.
Po realizacji zamówienia dane mogą zostać usunięte na wyraźną, pisemną dyspozycję
klienta wysłaną na adres e-mailowy; support@pcspeedup.com, lub pocztą na adres firm. W przypadku gdy Kupujący nie zadysponuje usunięcia danych,
będą one przechowywane z zachowaniem wszelkich wymaganych norm poufności do czasu
realizacji kolejnego zamówienia lub dyspozycji usunięcia z naszej bazy.
§14. Postanowienia końcowe
Jeżeli jakiekolwiek postanowienia tego Regulaminu są lub staną się bezskuteczne, nieważne
lub też nastąpi zmiana obowiązującego prawa mająca wpływ na ich treść, Regulamin pozostanie ważny w pozostałej części. W takim przypadku Strony zobowiązują się postanowienia
nieważne lub bezskuteczne zastąpić postanowieniami najbardziej zbliżonym do postanowienia nieważnego lub bezskutecznego.